top of page

קמפיין "הקשיבי בקולי"

קמפיין חדשני מבוסס טכנולוגיית AI להעלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים

במסגרת הקמפיין ״הוחזרו לחיים״ חמש נשים שנרצחו בידי בני זוגן, על ידי הנפשה ודיבוב של תמונות הסטילס של הנרצחות באמצעות טכנולוגיית AI של חברת D-ID במטרה להעלות את המודעות לזוגיות מסוכנת ופרידה בטוחה.

המסר שלנו הוא: זוגיות מסוכנת יכולה לקרות לכל אחת ואחת. על ידי כל אחד ואחד. מכל רקע (גיל, מגזר, עדה, מצב כלכלי וכד) והיא לא כוללת בהכרח אלימות פיזית.

"אני הייתי מיכל סלה"

נוצרו מנעד רחב של נשים בעלות רקעים שונים כדי להעביר את המסר שזה יכול לקרות לכל אחת ואחת, על ידי כל אחד ואחד. וכן באמצעות התסריטים והסיפור של כל נרצחת המחשנו את המופעים המתעתעים של מעגל האלימות וסוגי האלימות השונים, עם דגש על החשיבות בקיום פרידה בטוחה.


שיתוף הפעולה עם המשפחת סלה ושאר משפחות הנרצחות, היה לב ליבו של הקמפיין והוא זה שחיזק את האמונה שלנו בחשיבות הקמפיין והדרך בה בחרנו. כל הפעילות היתה בשיתוף מלא של המשפחות ועזרה שלהן.

לקמפיין נרתמו שחקניות אמיתיות אשר צולמו ודיבבו את סיפוריהן של הנשים הנרצחות, כשהן קוראות לנשים לא להתעלם מסימני האזהרה. צילומי הוידאו ותנועות השפתיים של השחקניות ״הולבשו״ באמצעות טכנולוגיית ה-AI של חברת D-ID על תמונותיהן של הנשים שנרצחו, בשיתוף ובהסכמת משפחותיהן.

הקמפיין הינו ביוזמת אשת ההייטק החברתית שירן מלמדובסקי-סומך ובשיתוף משרד הפרסום DIBOOR,

חברת הטכנולוגיה D-ID, מובילה עולמית ביצירת מדיה מבוססת AI, מרכז השלטון המקומי בישראל, מטא (לשעבר פייסבוק) ישראל ושותפים נוספים מהמגזר השלישי ביניהם פורום מיכל סלה, רונית לב ארי, ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, נעמת, אד'אר (- פורום אנשי ונשות מקצוע למאבק בפשעי רצח נשים) וכן חברות מהמגזר העסקי ביניהן חברות הייטק מובילות כגון Natural intelligence, Outbrain, Hailo, Cognate, Tailor Brands, WaterGen, PubPlus and more.

סך הכל 27 שותפים.

בין השחקניות: אוולין הגואל, מלי לוי, הילה סעדה, רות אסרסאי ולונא מנסור.

הנשים שנרצחו ושסיפורן מופיע בקמפיין: מיכל סלה ז"ל, שגית עוזרי ז"ל, אסתר אהרונוביץ ז"ל, מרין חאג' יחיא ז"ל, אסתר ברהני ז"ל.

האימפקט וההד חסר התקדים של הקמפיין

לילי בן עמי, מנכ"לית מיכל סלה בנאום בפני הסנאט בברזיליה ביום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים שנערך ב-25.11.22.


● חשיפה גבוהה מאוד - 10 מיליון צפיות ב-3 ימים - השקנו את הקמפיין במסגרת יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, נובמבר 2021. הקמפיין הגיע לכ-10 מיליוני צפיות, כמעט לכל בית ובית בישראל וכן הופץ על ידי קרוב ל-100 רשויות מקומיות וסלבס מקומיים. הקמפיין הצליח לזעזע ולעורר מודעות בקהילה כולה ובקרב שלל גופי תקשורת בארץ ובעולם, ביניהם ה- BBC וכן Reuters, הוצג בוועדות הכנסת השונות וכן מעל בימת האו״ם על ידי גב׳ לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז״ל וכן בנאט״ו על ידי שירן מלמדובסקי סומך. בנוסף הקמפיין זכה בפרסי פרסום והכרה בינלאומית מטעם פסטיבל המדיה גולדן דראם עם 3 פרסים שונים וכן איגוד השיווק הישראלי.


● מעורבות גבוהה וחוצת מגדרים - שיעור מעורבות פי 5 - המעורבות בתכני הקמפיין הייתה גבוהה מאוד ומשך זמן הצפייה בסרטונים היה פי 20 מהממוצע. כמעט מחצית מהצופים היו גברים, ששיעור המעורבות שלהם היה זהה כמעט לחלוטין לשיעור המעורבות וההתעמקות בתכנים כשל הנשים. וזה הישג חשוב מבחינת הקמפיין. להשיג את תשומת הלב של הגברים, להעמיק את החשיפה שלהם לתופעה. בסופו של דבר כדי ליצור אימפקט, יש צורך לרתום את כלל החברה. ומעורבות כזו הינו שלב משמעותי בדרך לשינוי.


● הצלת חיים (אד הוק/בזמן אמת) - היו מעל 1000 קליקים על קווי הסיוע ושאלון הערכת מסוכנות באתר הקמפיין. בנוסף, למרות שזה לא היה חלק ממטרות הקמפיין, פנו אלינו נשים ונערות (אפילו קטינות) באמצעות הערוצים הלא קונבנציונלים, הרשתות החברתיות, שנמצאות במערכות יחסים מסוכנות וידענו לתת להן מענה בזמן אמת יחד עם מרכז השלטון המקומי, באמצעות חיבור לגורמים המקצועיים הרלוונטים, כל אחת במסגרת הרשות המקומית בה היא נמצאת. היו מקרים שהגיעו למעורבות ראש העיר.


לאתר הקמפיין:https://www.listentoourvoices.co/

bottom of page