top of page

לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה, נאמה בפני הקונגרס בברזיל וריגשה את הקהל

"החלום: שלא יהיה רצח נשים בביתן"


מנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי, הוזמנה לביקור בן עשרה ימים במדינת ברזיל לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים שמצוין כל שנה בחודש נובמבר. שיאו של הביקור היה נאום של בן עמי בפרלמנט ברזיל, באולם הסנאט ביום הבינ"ל למניעת אלימות כלפי נשים ב 25.11.22. הנאום שודר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית של ברזיל. משרד החוץ שלח לברזיל את העיתונאי תמיר מורג לסקר את הביקור של בן עמי. הביקור כלל עשרות אירועים ומפגשים בהם נחשפה פעילות פורום מיכל סלה בפני כאלף בכירים ובכירות בברזיל, בהם שרי פרלמנט (כולל "שרת הנשים"- כן יש כזו בברזיל), סנטורים, יזמים טכנולוגים, חברות הי טק, בכירים בשלטון המוניציפלי, משטרות נשים (כן, יש גם כאלה בכל עיר), משטרה צבאית לאילוף כלבים, שופטים בנושא אלימות במשפחה, עמותות מהמגזר השלישי למען נשים שחורות וגם הרצאה בפני הקהילה היהודית בתוך בית כנסת בריו דה ז'נירו. בן עמי הציגה לדרג הפוליטי בברזיל את התיקון לחוק האפוטרופסות שהיא קידמה לצד ח"כ גדעון סער ועודד פורר. החוק שלל את האפוטרופסות של הרוצח של מיכל, על בתם המשותפת. החוק עורר עניין רב בברזיל ושיח לגבי קידום שלו בפרלמנט. את הפרויקטים "כלבי מיכל סלה" ו"סיירת מיכל" בן עמי הציגה בפני המשטרה הברזילאית, אשר בוחנים שכפול שלהם בברזיל. הביקור אורגן על ידי משלחת ישראל בברזיל בראשות השגריר דני זונשיין, רעייתו ליאורה זונשיין וסגן השגריר יונתן גונן.


"כבוד גדול לייצג את ישראל בבמות מכובדות ולהציג עשייה כחול לבן, פרוייקטים חדשניים להצלת חיים של נשים באלימות. זוהי פעם ראשונה בעבורי בדרום אמריקה". לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה.



בשנה שעברה, במסגרת היום הבינלאומי למאבק בקידום כלפי נשים, הוזמנה בן עמי לאו"ם במסגרת פורום מיוחד בז׳נבה בנושא FIGHTING GENDER BASED VIOLENCE, ביוזמת המשלחת הישראלית. האירוע נערך ביום שני, 21 בנובמבר, בהנחיית מנכ״ליתארגון Women UN בז׳נבה, אדריאנה קווינונס, במסגרת 16 הימים באו"ם בהם מציינים את האירועים למניעת אלימות נגד נשים.

בנוסף, הוזמנה בן עמי ע"י משרד החוץ לאירוע נוסף בסרביה בבלגרד. בן עמי הייתה הדוברת המרכזית בארוע דיפלומטי בפארק הטכנולוגיה והמדע של בלגרד. כמו כן היא נפגשה עם סגנית ראש ממשלת סרביה זוראנה מיחיילוביץ׳, שרת התשתיות והאנרגיה, הממונה על התיק לשוויון מגדרי. לבן עמי נקבעו גם ראיונות לתקשורת המקומית, אשר הביעה עניין רב בפעילות פורום מיכל סלה, וגם בהיסטוריה המשפחתית של בן עמי בבלגרד- שם יש לה משפחה גדולה מאד אשר רובם נספו בשואה.




לאור המעמד המרגש, במשרד החוץ הישראלי צירפו לנסיעתה של בן עמי, עיתונאי ישראלי שסיקר את הביקור, Tamir Morag מעיתון ישראל היום .

bottom of page