top of page

פורום מיכל סלה מסכמת את שנת 2023

באוקטובר 2019, נרצחה באכזריות מיכל סלה בביתה בידי מי שהיה האיש שלה ואבי בתה התינוקת. במאי 2020 הוקמה עמותת פורום מיכל סלה במטרה להציל את המיכל הבאה. העמותה פועלת להצלת חיים ולמניעת אלימות כלפי נשים באמצעות פתרונות טכנולוגיים, תוכניות הגנה חדשניות, הסברה וקידום מדיניות. פורום מיכל סלה מקדם שיח אינטרדיסציפלינרי ואקוסיסטם חדש של סטארט-אפים למניעת אלימות כלפי נשים בביתן והצליח לרתום בכירים בתעשייה, בממשל, מומחי הייטק ולוחמה בטרור, אל תוך המאבק. הפורום מבקש מהציבור לעבור משיח בעיות וקורבנות המאפיין את התחום, אל שיח חדשני של פתרונות, עוצמה וסולידריות.

ישראל מכונה אומת הסטארט-אפ, מדינה מובילה בתחום ביטחון ולוחמה בטרור. פתרונות טכנולוגיים זמינים כמעט בכל תחומי החיים, הן בעולם המסחרי והן בתחום האבטחה. טכנולוגיות מאפשרות לנו לנתח במהירות וביעילות מידע הדרוש כדי לזהות ולחזות התנהגויות אנושיות. מדוע לא ליישם פתרונות מסוג זה לאלימות כלפי נשים בביתן? פורום מיכל סלה מביא את התחום של בטחון נשים אל 2024 ובונה מהיסוד את ה-SafeTech Vertical הראשון בעולם. המטרה: אפס נרצחות בשנה. היעד: בניית ורטיקל חדש של 100 פתרונות חדשניים למניעת אלימות כלפי נשים עד לשנת 2030.

 

מצויינות פורום מיכל סלה: ביוני 2023 עמותת פורום מיכל סלה זכתה בתו התקן הגבוה ביותר של עמותות - תעודת "תו מידות לאפקטיביות" המעיד על ניהול תקין, מקצועיות, מצויינות, הצלחה ביצירת ערך חברתי ובהבאת שינוי לטובה, תוך מיצוי מיטבי ואפקטיבי של משאבים. שיטת הדירוג של תו מידות מבוססת על כלי הערכה ודירוג בינלאומיים המשקפים את היכולות הארגוניות המיטביות של העמותה. בעקבות כך העמותה צורפה ל"עיגול לטובה" המאפשר תרומה חודשית לעמותה באמצעות כרטיסי האשראי.




מאז ייסודה, עמותת פורום מיכל סלה עומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר של ניהול עמותות במדינת ישראל. לרבות אישור ניהול תקין מרשם העמותות ואישור לפי סעיף 46א' מרשות המיסים המקנה זיכוי ממס. כל התוכניות החדשניות של העמותה מלוות במחקרי הערכה ומדידה של מכון מחקר חיצוני. פעילות העמותה מלווה על ידי יועצים מומחים מוביל בארץ, בתחומי האקדמיה, המשפט, ביטוח, טכנולוגיה ואלימות במשפחה. העמותה מלווה באופן קבוע על ידי משרד רו"ח חיצוני נחומובסקי שטינברג ושות', יועמ"שית עו"ד ורד פרי, מומחית אלימות במשפחה רונית לב ארי, מומחי בטחון ואבטחה חברת G1, רועי פלד ועידו שטרומינגר, מומחים ומפקחים ארציים במשרדי הממשלה (לרבות רווחה, משטרה ומשרד המשפטים) וכן על ידי פירמת משרד עו"ד מיתר.

 

סיכום שנת 2023 נכתב בצל מלחמת "חרבות ברזל" והשפעתה על מדינת ישראל כולה בתקופה המתוחה והקשה ביותר שידעה המדינה. בעקבות מעשי הטבח הנוראיים ב-7 באוקטובר, אזרחיות ואזרחי ישראל חוו חרדה קיומית במקום הבטוח שלהם, בבתיהם, תופעה קשה המאפיינת את חיי היום יום של נשים במעגל האלימות. העלייה בסטרס הלאומי הביאה לגל צונאמי של אלימות במשפחה בתוך בתים אלימים. בפורום מיכל סלה, מיד עם תחילת המלחמה, ניתחו את המצב והגישו לציבור את תמונת המצב הבאה: שלב ראשון יהיה "גל שקט" - ירידה בפניות של נשים באלימות המבקשות עזרה; ובשלב הבא, לאחר שתהיה התחלה של חזרה לשגרה, יגיע "הגל השני" - התפרצות ועליה ברצח נשים כפי שלא הכרנו. כך גם היה בתקופת מגיפה הקורנה. הסיבה לכך היא שבגל הראשוני - כולם בבית והתוקף האלים חש שהוא בשליטה בכל הנוגע למשפחתו, בגל השני- יש חזרה לשגרה, לעבודה, ללימודים, ואז התוקף חש ערעור שליטה והאלימות גוברת. במציאות אכן כך היה: בפורום מיכל סלה בחודש הראשון "הגל השקט" למלחמה הפניות לקו החם ירדו ב36%. לאחר מכן, בנובמבר היתה עליה ב- 123% בפניות לקו החם. נכון למרץ 2024 יש עליה של 50% ברצח של נשים במשפחה, בממוצע החודשי, בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. בנוסף, מגיעות לפורום מיכל סלה  פניות קשות במיוחד בעלות אופי חדש, שמלמדות שמדיניות הנשקים החדשה "ישראל מתחמשת" הביאה לעלייה בסיכון של נשים המוכרות לרשויות כנשים מאוימות. מדובר בפניות לעזרה מצד קורבנות שדיווחו על איומים מצד בן זוג שקיבל רשיון לנשק ושולח להן איומים שקשורים לכך. למשל, בן זוג של אישה שדיווחה שהוא הלום קרב ומושפע מאוד מהמצב מאז המלחמה ואף הצטרף לכיתת הכוננות והחל בהליכים להוצאת רישיון נשק. בשל נטייתו להתפרצויות, האישה וילדיה מפחדים וחשים מאוימים מהאפשרות שבחזקתו הזמינה יהיה נשק. דוגמא נוספת: אישה שסיפרה שהגרוש שלה קיבל אישור נשיאת נשק מאותו שופט אשר הוציא עבורה צו למניעת הטרדה מאיימת מצד הגרוש. כמו כן דוגמא נוספת המתארת את חוסר הסנכרון בין כל הרשויות: הנשק האישי של הפרוד של אחת הנשים שפנו, מופקד במסגרת החלטות בימ"ש שהתקבלו, אך הוא רשאי לשאת נשק במסגרת המילואים שנמצא כבר חודש (ואין מניעה שייצא עם הנשק לבית).כמו כן נקבע שאם יוצא לאפטר, היא צריכה לצאת מהבית כדי שלא יהיו ביחד בבית כשיש לו נשק.הגננת שלחה לה תמונה לפני מספר ימים שהאב הגיע לגן ומחבק את הילדה כשהוא עם נשק. לפני כחודש, כשהגישה תלונה במשטרה וביקשה שלא יוכל לשאת נשק אמרו לה:" גברת, הוא חייל במלחמה".

נוסף על כך, שורדות אלימות במשפחה המקבלות הגנה ואבטחה בביתן הפרטי מעמותת פורום מיכל סלה - היו בין התושבים ישראלים נעקרו מבתיהם - מהדרום ומהצפון. כמו כן הגיעו פניות על מקרי אלימות במשפחה ואלימות מינית במלונות המפונים. חלק מהפונות מתארות שהן מבקשות לנסוע להתאוורר כמה ימים אצל משפחתן, להתרחק עם הילדים, אך מספרות שהן נתקלות בסירוב חד משמעי או באיום "עכשיו זה מלחמה וכולנו לא יוצאים מהבית" או "את יכולה לצאת לאמא שלך, אבל תשאירי פה את הילדים והתינוקת היונקת" בכל פעם יש תירוץ או איום אחר, שבמקרים רבים מצליח להשאיר אותן כלואות בבית, בתוך סיר לחץ מבעבע ואלימות מסוגים שונים.

 

פורום מיכל סלה מתגייס:

העמותה התגייסה מיד עם פרוץ המלחמה לחיזוק העורף והתמודדות עם פיצוצי המשנה בחזית הביתית:

●      הרחבת שעות מענה העמותה לפניות הנשים המאויימות - באמצעות הכפלת כוח האדם בקו החם. גוייסה

עובדת נוספת לעמותה לצורך כך.

●      מתן מענה לשעת חירום: סיוע לנשים מאויימות שביתן נפגע מטילים - לקבל קורת גג וסיוע מיידי.

נשים רבות ששרדו אלימות במשפחה אשר  היו מוגנות בתוכניות ההגנה של פורום מיכל סלה היו חייבות להתפנות מבתיהם. הצוות שלנו עבד מסביב לשעון להציע פתרונות לנשים אלו. פורום מיכל סלה עזר לשורדת אלימות במשפחה אשר ביתה ספג פגיעה ישירה, לעבור מאשקלון ודאג לה להסעה, למקום מוגן ולאוכל. כמו כן, סייענו לשורדת משדרות, הסמוכה לגבול עם עזה, לעבור למקום מבטחים. הקמנו מערך מקצועי בתחום קידום מדיניות הפועל בכנסת להידוק הקריטריונים בחלוקת נשקים (בעקבות מדיניות הממשלה החדשה שהביאה לעלייה במאות אחוזים בקרב בעלי רשיון לנשק).

●      ערכת כלי חירום S.O.S לבטיחות בבית במצב חירום:  הפצנו את אפליקציית Relyon.ai שהומצאה בהאקתון הראשון של פורום מיכל סלה והמיזם הוא חלק מקהילת הרופטופ של פורום מיכל סלה (קהילת הבוגרים של התוכניות הטכנולוגיות של העמותה). האפליקציה  כוללת כפתור מצוקה המופעל ע"י קול  והיא יכולה להזעיק עזרה ולשלוח מיקום GPS בזמן אמת.

●      שיעור הגנה עצמית חינם בזום: קיימנו מפגש זום לקהל הרחב ללימוד מיומנויות הגנה עצמית לנשים עם סגנית אלופת ישראל באיגרוף קימברלי ווך.

●      מפגש בנושא בטחון בבית עם טליה לנקרי: אל"מ במיל' טליה לנקרי, לשעבר סגנית ראש המל"ל, הציגה לקהל פורום מיכל סלה - את המיזם החדשני "משמר הבית" המעניק הגנה וחוסן קהילתי באמצעות נוכחות לא חמושה.

●      קמפיין להעלאת המודעות הציבורית לאלימות בזוגיות בתקופת המלחמה - פורום מיכל סלה תיגבר את העלאת המודעות ברשתות החברתיות של תמרורי אזהרה בזוגיות, כפי שניתן לזהות אותם על אדם קרוב ולהציל חיים.

●      הענקת הכשרות ייעודיות למטפלים בטראומה לזיהוי תמרורי אזהרה בזוגיות.

●      הרחבנו את פעילויות ההגנה שהעמותה מפעילה לנשים מאוימות בכדי לסייע לכלל הציבור. כלב הגנה בתוכנית הגנה של פורום מיכל סלה שסיים אילוף והכשרה מלאה להגנה על חייה של אשה מאויימת וילדיה בתוך ביתה- בימים שלפני פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הוא המתין בכלביה לבית חדש. בפורום מיכל סלה, כחלק מההתגייסות ומתן הסיוע בתקופת המלחמה, שיבצנו את הכלב אצל משפחת אומנה אוהבת כלבים, עם ילדים, שאביהם היה בשירות קרבי במילואים בעזה. הכלב העניק לילדים לילות שקטים יותר והגנה בתוך הבית.

●      תמיכה אישית במשפחות נרצחות.

●      העמותה הביעה הזדהות עם כאב משפחות החטופים ופעלה להעלאת המודעות, מנכ"לית העמותה ביקרה במטה המשפחות והביאה משם שילוט - אותו היא תלתה עם הצוות על בניין המשרדים של העמותה. כל ישיבת צוות נפתחת בסיפור על חטופה או חטוף. ביום המאה בשבי, כל צוות העמותה עצר את הפעילות והצטרף ליום זיכרון בקיבוץ צובה שכלל עדות של אם של חטוף.

 

אתגרים פנימיים של פורום מיכל סלה בעקבות המלחמה: ירידה של מאות אחוזים בתרומות (באופן מובן ונכון ברמה הלאומית, התרומות והמשאבים הועברו לדרום הארץ). עשרות הרצאות בתשלום שהוזמנו ונסגרו לכבוד היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים (נובמבר) - בוטלו. אירועים רבים שתוכננו בקפידה במשך חודשים יחד עם גורמי ממשל, בתי עסק ובכירים, לרבות שלושה קמפיינים ארציים להעלאת מודעות, השקת תוכנית לסטארטאפים ויום כיף עבור ילדים אשר אבותיהם רצחו את אימותיהם- בוטלו לאור המלחמה.  בנוסף, בוטלו ביקורים בינלאומיים כגון, אירוע עם משלחת של תורמים קנדיים במשרדי העמותה ונסיעת עבודה של מנכ"לית העמותה לאוסטרליה לשם היא הוזמנה (במימון המארחים) להצגת הפעילות ובחינת שיתופי פעולה טכנולוגים. 

 

בתקופת המלחמה המשרד לבטחון לאומי הודיע לציבור על אי חידוש התקשרותו עם פורום מיכל סלה: בשנת 2023 פורום מיכל סלה קיים התקשרות עם המשרד לבטחון לאומי באמצעות "מיזם משותף" השתתפות  ב50% מהעלויות של התוכניות להגנה על נשים "כלבי מיכל סלה" ו"סיירת מיכל". התקשרות זו החלה באוגוסט 2022 ונמשכה שנה שלמה והסתיימה באוגוסט 2023 לשביעות רצון כל הצדדים. הדרג המקצועי של המשרד התחייב שההתקשרות תמשיך לשנה נוספת והיקפה אף יתרחב משמעותית והתקיימו מגעים מתקדמים להמשך ההתקשרות. ביום 19.2.24 כתבה בכלכליסט של רוני זינגר חשפה שהמשרד לבטחון לאומי לא מתכוון לקיים התחייבותו וההתקשרות לא תחודש. בפורום מיכל סלה הופתעו לשמוע זאת דרך התקשורת. במשך למעלה מחודש התקשורת המשיכה לסקר את הנושא בכותרות ואף התקיימו עליו מספר דיונים בועדות ובמליאת הכנסת בשידור חי. בעקבות כך, שר הרווחה פנה למנכ"לית העמותה וביקש להעביר את התוכניות למשרדו ואף להרחיבן. בכל התקופה, מאז אוגוסט 2023, במשך כשבעה חודשים, העמותה ממשיכה להפעיל עצמאית את התוכניות ואף תגברה אותן לאור המלחמה. 

לסיכום חרבות ברזל: סוגיית הבטחון בבית, שפורום מיכל סלה פיתח מומחיות לפיתוח פתרונות בעבורה, קיבלה סקיילינג לאומי במלחמה. בחודשים האחרונים גרף האלימות במשפחה ורצח נשים עלה ואילו גרף ההשקעה בבטחון של נשים מאויימות ירד. המסקנה: בטחון נשים חייב להכנס כיעד מרכזי בתוכנית השיקום הלאומית ועל שולחן מנהלת תקומה והממשלה.

פעילות והישגי העמותה בשנת 2023


בפורום מיכל סלה פועלות שלוש חטיבות: טכנולוגיה, הגנה והסברה. שלושתן מקדמות הצלת חיים של נשים בשבי האלימות, באמצעות חדשנות ומניעה.

 

1. חטיבת הטכנולוגיה

בחטיבת הטכנולוגיה פורום מיכל סלה פיתח פרוסס-תהליך מתודולוגי ייחודי- לייצור חברות המפעילות פתרונות חדשניים למניעת רצח נשים. התהליך מורכב מחמש תוכניות טכנולוגיות הפועלות כל שנה במסלול מחזורי שנתי. 


תחרות האקתון מיכל סלה הרביעי Safe@Home:
שלושה ימים בהם הלב מתרחב מהתרגשות; שלושה ימים שהם חגיגה של טוב אנושי; שלושה ימים של לקיחת אחריות של גופי מדינה, הייטק, צבא, חברה, יחד יוצאים באמירה ברורה: מדינת ההייטק המסוגלת למנוע טרור מחוץ ראוי ויכולה למנוע טרור בבית. אלימות נגד נשים זו לא גזירת גורל! יחד נפתח כיפת ברזל לאלימות!

האקתון מיכל סלה הינה תחרות המפתחים היחידה והגדולה בישראל שנועדה לפתח טכנולוגיות להצלת חייהן של נשים המצויות בשבי האלימות בביתן. התחרות נמשכת 3 ימים וכוללת בתוכה 24 שעות רצופות בהן כ 300 מפתחים בונים פתרונות טכנולוגים לבטחון בבית. התחרות נערכת מדי שנה סמוך ליום הולדתה של מיכל סלה ז"ל, בסוף חודש מאי. התחרות מופקת על ידי פורום מיכל סלה בשיתוף עם חברת Google.

 

בשנת 2023, 23, 24, 28 במאי - התקיים ההאקתון הרביעי. לאחר 3 פעמים בהן התקיימה התחרות במתכונת וירטואלית, בשנת 2023 התקיימה התחרות לראשונה באופן פרונטלי במלואה. בשיתוף פעולה מרגש ומוצלח עם רשות החדשנות, שלוש קומות בבניין הרשות התפנו מעובדיהם למשך יומיים, ולתוך משרדיהם נכנסו 350 משתתפות ומשתתפי ההאקתון, למשך יומיים. *רשות החדשנות היא חברה ממשלתית הכפופה למשרד המדע, המשקיעה מדי שנה כשני מליארד שקלים בסטארטאפים טכנולוגים ישראלים.

"בחזרה לרצח מיכל סלה - שלוש שנים אחרי": במסגרת האקתון 2023 התקיים לראשונה פאנל נדיר על סרט עובדה על רצח מיכל סלה ז"ל "שמרי נפשך" (2020) שכלל הקרנת קטעים וגם שיחה חיה אינטימית ומרגשת בין יוצרי הסרט רוני קובן וגלעד טוקטלי, לבין לילי בן עמי אחותה של מיכל ז"ל. הפאנל התקיים באודיטוריום רשות החדשנות, לקהל משתתפי ההאקתון, באותה שעה שבה שופטי חצי הגמר בחרו את המיזמים שהעפילו לגמר בבית הנשיא.

תחרות ההאקתון הרביעי כללה גם מתנות לכל משתתפ.ת (מעמד לפטופ, חולצה, בקבוק שתיה רב פעמי, שוקולדים ועוד), אוגדן דפים מעוצב עם ציטוטים בכתב ידה של מיכל סלה ז"ל,  שיעורי יוגה חינם, איזור צ'יל עם פופים, חידונים, ארוחות מתנת חברת ארומה, קפה לנדוור, דומינוס פיצה, שופרסל, סודה סטרים ועוד.




ההאקתון מיכל סלה Safe@Home 2023 במספרים:

972 מפתחים ויזמים נרשמו להאקתון. מתוכם 270 מפתחים ויזמים התחרו בפועל. השתתפו בהאקתון גם 78 מומחיות ומומחים מתחומי הטכנולוגיה, המשפט והאלימות במשפחה. עוד השתתפו בהאקתון 48 שופטים.

165 רעיונות הוגשו ו-51 רעיונות התקבלו לתחרות והפכו לצוותים.

4 מתוך 51 הצוותים הללו הובלו על ידי נשים מהמגזר הערבי.

7 צוותים העפילו לגמר תחרות ההאקתון בבית נשיא המדינה ו-3 נבחרו כמנצחים.

● לראשונה, הזוכה במקום הראשון בהאקתון הייתה אישה ערבייה. היא פיתחה פתרון טכנולוגי כדי להציל חיים של נשים ערביות החיות בשבי האלימות בתוך ביתן.


*בתמונה חבר השופטות והשופטים מימין לשמאל: סמנכ"לית בכירה במשרד הרווחה ויו"ר התכנית הלאומית למניעת אלמ"ב אתי קיסוס, מנכ"ל Google ישראל ברק רגב, יו"ר ועדת ועדת המדע של הכנסת ח"כ הכנסת איימן עודה, יו"ר הועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת ח"כ פנינה תמנו שטה, מנכ"לית META  ישראל עדי סופר תאני, מנכ"ל משרד החדשנות דרור בין, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, מנכ"לית פורום מיכל סלה לילי בן עמי


פרסים לזוכים: שלושת הצוותים הזוכים קיבלו פרס כספי בסך 50,000 ₪ לפיתוח המיזם, מתנת התוכנית הלאומית הבינמשרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה. בנוסף קיבלו הצוותים סל מתנות: 60 שעות לכל צוות - יעוץ משפטי חינם מתנת משרד עורכי דין גולדפרב גרוס זליגמן ושות', משרד עורכי דין פרל כהן ושות' ומשרד עורכי דין אגמון טולצ'ינסקי ושות'; קורסים אקדמים בשווי 18,000 ש"ח מתנת האוניברסיטה הפתוחה לניצול במערך הלימודים האקדמים ובלימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה; הזדמנות להשתתף חינם בתוכנית טכנולוגית לפיתוח המיזם Michal Sela Startup Academy במשך 3.5 חודשים מאת פורום מיכל סלה ו- Google For Startups ; וגם ראשי הצוותים של כל המיזמים קיבלו מנוי חינם לכל החיים לאפליקציית VideoLeap מתנת Lightricks לעריכה מקצועית של וידאו במובייל, בקלות ובמהירות.


*בתמונה מימין לשמאל: ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל, הנשיא יצחק הרצוג; זוכת המקום הראשון בתחרות ההאקתון מיאדה בדראהנה ולילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה.

 







 

שום דבר עלינו בלעדינו Nothing About Us Without Us

'שום דבר עלינו בלעדינו' זו תוכנית קדם-האקתון מיכל סלה, של סדנאות רעיונאות לנשים שורדות אלימות. שנת 2023 הייתה השנה השלישית ברצף בה התקיימה התוכנית. בסדנאות הנשים ממציאות פתרונות טכנולוגיים למניעת אלימות כלפי נשים על סמך ניסיונן האישי. את הרעיונות שלהן - הן מגישות להאקתון. במידה והרעיון התקבל להאקתון, לשורדת האלימות שהגישה את הרעיון יש הזדמנות להפוך להיות ראש צוות סטארטאפ שלה, בהאקתון. בפורום מיכל סלה מצוותים לאותה אישה צוות של מפתחים מיחידת 8200 של צה"ל ומחברות היי טק, והיא מנחה אותם על מנת שיפתחו את הרעיון שלה. מדי שנה משתתפות במתוכנית כשבעים נשים בכעשר סדנאות המתקיימות בפורמט וירטואלי ופיזי.

התוכנית מופעלת על ידי פורום מיכל סלה, בהנחיית חברת EY ובשיתוף חברת Google ויחידת 8200 של צה"ל.

"הרבה פעמים שאלו אותי 'ספרי לי מה קרה לך?'. בפורום מיכל סלה זו פעם ראשונה ששאלו אותי 'מה היה מציל אותך?'" אשה שורדת אלימות בזוגיות בתוכנית 'שום דבר עלינו בלעדינו'.

בהאקתון מיכל סלה 2023 היו 51 הצוותים ומתוכם 26 צוותים הובלו על ידי שורדות אלימות בוגרות התוכנית 'שום דבר עלינו בלעדינו'. הזוכות במקום הראשון והשלישי היו שורדות אלימות שהשתתפו בתוכנית 'שום דבר עלינו בלעדינו'.

בשנת 2023 פורום מיכל סלה מיקד פרסום ייעודי לחברה הערבית אשר נחל הצלחה ונפתחה סדנה שלמה בעבור נשים ערביות, בשפה הערבית, יחד עם מנחה מומחית אלימות במשפחה מהחברה הערבית דר' אינשראח חורי. הזוכה במקום הראשון בהאקתון מיכל סלה 2023 - היא בוגרת הסדנה הזו.

 

'שום דבר עלינו בלעדינו' 2023 במספרים:

78 שורדות אלימות מכל מגזרי החברה הישראלית, בהן 8 נשים ערביות.

●הנשים השתתפו ב-44 שעות של סדנאות רעיונאות.

47 משתתפות הגישו את רעיונותיהם לפיתוח בהאקתון מיכל סלה Safe@Home.

26 משתתפות התקבלו להשתתף בהאקתון מיכל סלה Safe@Home וקיבלו מפורום מיכל סלה צוות מתכנתים ומתכנתות שסייעו להן לבנות ולפתח את הרעיון שלהן.

● ארבע נשים ערביות שהשתתפו בסדנאות, התקבלו להאקתון מיכל סלה והובילו צוות מפתחים (שגוייס בעבורן על ידי פורום מיכל סלה) שסייע להן בפיתוח המיזם. אחת מהן זכתה במקום הראשון בהאקתון.

58 חיילים וחיילות של יחידת 8200, יחידה טכנולוגית מובחרת של צה"ל, השתתפו בהאקתון כחברי צוות של משתתפות תכנית "שום דבר עלינו בלעדינו".

 



 
אקדמיית מיכל סלה לסטארטאפים Michal Sela Startup Academy  


תוכנית האצה מקצועית הנמשכת כ-3.5 חודשים ובו משתתפים צוותי מיזמים נבחרים מהאקתון מיכל סלה Safe@Home. תוכנית ייחודית זו, נתפרה בהתאם לצרכי הצוותים ומעניקה חונכות וליווי אישי, הרצאות מקצועיות, סדנאות, פגישות עם בכירים בתעשייה, מנטורינג והפקת סרטון תדמית לכל מיזם. מחזור ג' של אקדמיית מיכל סלה לסטארטאפים סיים את התוכנית בפברואר 2023  וכלל 7 מיזמים, בהם חברים סה"כ 21 חברי/ות צוות.  מחזור ד' החל בנובמבר 2023 ובו משתתפים 7 מיזמים, בהם חברים סה"כ 22 חברי/ות צוות. במסגרת התוכנית התקיימו 15 מפגשים בגוגל קמפוס ובנוסף צולמו סרטוני תדמית מקצועיים לכל מיזם. אירוע הסיום החגיגי התקיים ביום 4.3.24 בגוגל קמפוס במעמד מנכ"ל הענן של גוגל בעז מעוז, מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני, מנהל גוגל פור סטארטאפס ישראל יובל פסוב, דירקטורית בכירה בגוגל נעה אלפנט ומנכלית פורום מיכל סלה לילי בן עמי. תוכנית זו מופעלת על ידי פורום מיכל סלה בשיתוף גוגל פור סטארטאפ.



 
קהילת רופטופ מיכל סלה Michal Sela Rooftop 

תוכנית המשך לבוגרות ובוגרי התוכניות הטכנולוגיות של פורום מיכל סלה. קהילת הרופטופ נועדה לספק תמיכה מקצועית ורחבה בצוותים המפתחים טכנולוגיות למניעת אלימות כלפי נשים בביתן. התוכנית כוללת הטבות חינם של חללי עבודה, יעוץ מקצועי ממומחים, תוכנית מנטורינג, מפגשי נטוורקנג עם בכירים, אירועי חשיפה והעשרה, למידת עמיתים וכיוצ"ב.  מטרת העל של התוכנית היא לפתח ולהצמיח אקוסיסטם חדש בתחום טכנולוגיות למניעת אלימות כלפי נשים בביתן עם יעד על של 100 סטארטאפים המוקדשים למניעה ולמלחמה באלמ"ב עד שנת 2030.





בשנת 2023 נערכו שישה מפגשים של קהילת הרופטופ עם בכירים בתעשייה. התקיים מפגש עם שגיא שליסר, מנכ"ל ומייסד חברת Crazy Labs על ניסיונו האישי בעולם היזמות ובניית דנ"א למיזם; נערך מפגש עם בכירים במשטרת ישראל: אודי דהן- ראש יחידת אינטרנט ומובייל במשטרת ישראל, סנ"צ ענת יקיר בלום- רמ"ד נפגעי עבירה ודנה בן צבי- ראש חוליית אלימות במשפחה; נערך מפגש הכלל סשנים מקצועיים עם עורכי.ות דין מפירמת מיתר: עו"ד קרן אגוזי,  עו"ד גיא אונגר, עו"ד מיה ברקת, עו"ד מיכל וינר, עו"ד טלי יבין- סורסקי, עו"ד לילך שחם- קנטי, עו"ד שמשון מורפוגו ,עו"ד ליאור שנהב. נושאי המפגש היו דיני חברות (ניהול חברה, סבבי השקעות, משקיעים), התקשרויות מסחריות (סעיפים מרכזיים בחוזים, סוגיות בקניין רוחני, פרטיות ואבטחת מידע) ודיני עבודה; מפגש עם ענבל הרסון, מנכל"ית מערך מכירות וסחר של CBC ישראל, בנושא מנהיגות שיתופית, זיהוי הזדמנויות, יצירה וטיפוח של שותפויות עסקיות, מערכות יחסים משמעותיות תוך צוותיות וחוץ ארגוניות; מפגש על פרודקט מרקטינג עם היזמית לאה גולדברגר.


 
תוכנית המנטורינג של מיכל סלה Michal Sela Mentoring

מטרת תוכנית המנטורינג היא לקדם את הסטארטאפים שלב אחד קדימה בהתפתחות ולשדרג את התוכנית העסקית. במסגרת התוכנית התקיימו מעל 100 מפגשי ליווי ומנטורינג מקצועיים עבור ששה צוותי מיזמים נבחרים מתוך תוכנית הרופטופ. כל צוות קיבל ליווי אישי מאת בכיר או בכירה בתעשייה שתרמה את זמנה פרו בונו וגם ייעוצים ממומחים. התוכנית נמשכה שישה חודשים ובמסגרתה התקיימו מפגשי מנטורינג פרטניים פעם בשבועיים. 

שמות המנטוריות/ם: ענת אלדר מנהלת מוצר בכירה בפפאיה גלובל; אורן גולדשטיין Co-Founder & CEO at FamilyBiz; יניב גולן - Partner, Lool Ventures;רועי פרומן Product Director, Taboola;  אבי רביבו Co-founder, CPTO & GM Israel at Feel; אורלי שואבי Managing Partner, Breeze VC; רוני שטרנברג Managing Partner, Breeze Ventures; שגיא שליסר Founder & CEO, CrazyLabs.

שמות המומחיות/ים: רונית ריץ בואנו - מנטורית ומשקיעה; אורן גולדשטיין - Co-Founder & CEO at FamilyBiz; רועי פרומן - Product Director, Taboola.

תוכנית המנטורינג הופעלה על ידי פורום מיכל סלה בשיתוף עם חברת CrazyLabs (נעמה יעקובסון, ניצן אור קדראי, נסלי קרפה, אבלין רובין, איילה שיף,  שגיא שליסר).

 

2. חטיבת ההגנה

 כלבי מיכל סלה וסיירת מיכל הן תוכניות חדשניות שפותחו על ידי פורום מיכל סלה והן מיועדות להגנה על נשים שאינן חיות עם בן הזוג המאיים.



מיום תחילת התוכניות ועד לסוף שנת 2023:

● 273 נשים מאוימות קיבלו הגנה מפורום מיכל סלה. כולל ילדיהן, 1,174 נפשות קיבלו הגנה.

● 268 נשים מאובטחות בסיירת מיכל.

●  8 נשים חיות עם כלבי מיכל סלה (מתוכן 3 מקבלות גם את סיירת מיכל).

סיירת מיכל

תוכנית סיירת מיכל מעניקה בחינם "חליפת ברזל" לאישה מאוימת וכוללת התקנת מצלמת אבטחה בבית, לחצן מצוקה נייד המחובר למוקד חירום, סייר מאבטח 24/7 של חברת אבטחה פרטית, שיעורי הגנה עצמית ומכתב התראה ממשרד עו"ד לגורם המאיים. סיירת מיכל הופכת את ביתה של האישה למבצרה. 

 התוכנית לוותה במחקר מלווה מדידה והערכה בניהול המדען הראשי במשרד לביטחון לאומי דר' גדי פרישמן. תוצאות המחקר המלווה יפורסמו בהמשך.




"בגילי מצאתי את  עצמי פוחדת לצאת לקניות… לסידורים… ולעבודה. בזכות הצוות המושלם של פורום מיכל סלה- הצמידו אליי את זמזם המצוקה ומאז אני אישה חדשה, ללא פחדים לא מרגישה בודדה. הזמזם צמוד לגופי ומשרה ביטחון עצום מה שלא היה לי לפני. תודה רבה".

מתוכם נחשף כאן לראשונה שלאחר שישה חודשים:

●      תחושת הביטחון של הנשים עלתה ב-105%.

●      כמות האלימות הפיזית ירדה ב-39%.

●      כמות האלימות המילולית ירדה ב-28%. 

"לפני הלחצן לא יכולנו לצאת מהבית מבלי להערך, למה שעומד לקרות, לפני הלחצן לא היה מושג של ללכת לגינה בנחת בלי להסתכל אחורה  ולבדוק את המצב. עם הלחצן ובעיקר עם התמיכה אנחנו בונים חיים, מתבססים בעבודה נותנים יציבות לילדים וחיים בטוחים יותר".

בשנת 2023 קיבלו הגנה בתוכנית סיירת מיכל 188 נשים חדשות. סוכלו 13 מקרי אמת של אלימות קשה מצד בן זוג לשעבר. כמות מדריכי ההגנה העצמית הורחבה ממדריכת הגנה עצמית אחת, לשמונה מדריכות ומדריכים בפריסה ארצית.

 

התוכנית מופעלת על ידי פורום מיכל סלה בתמיכת בנק דיסקונט, קרן רפפורט, Ronald S Roadburg Foundation ,Fiverr עו"ד יגאל בורוכובסקי, חברת פרו פלאן, אינלייט אנרגיה מתחדשת, קרן עשור, ארומה אספרסו בר, קרן טראמפ.


כלבי מיכל סלה 

תכנית כלבי מיכל סלה מיועדת להצלת חיים של נשים מאוימות על חייהן מפני בן זוג לשעבר ומהווה חלופה למקלט. התוכנית מקנה לאישה המאוימת ולילדיה הגנה, ביטחון פיזי, חירות, איכות חיים, בריאות נפשית, ריפוי מטראומה, החזרת מסוגלות ושליטה על חייה ועל חיי ילדיה ובמקרים מסויימים גם מענה לבדידות. תכנית כלבי מיכל סלה היא המענה ארוך הטווח היחידי בעולם בעבור אישה מאוימת. 

תוכנית כלבי מיכל סלה לוותה במחקר מלווה מדידה והערכה ע"י חברת מחקר חיצונית - מכון משב מחקר יישומי. תוצאות המחקר המלווה יפורסמו בהמשך.

"הוא כלב אהוב!! שכולו לב. הוא שינה את חיינו בצורה מדהימה, הכניס שמחת חיים וביטחון אמיתי לביתנו ולחיינו"

מתוכם נחשף כאן לראשונה:

●    תחושת הביטחון האישי, השליטה והחירות עלתה ב-104.5%.

●    שיפור של 119% בתחושת מסוגלות לניהול אורח חיים תקין

●    שיפור של 74% באיכות שינה

●    שיפור 23% במדד מסוגלות להתמודדות עם טראומה

●    שיפור של 43% בתחושת משמעות בחיים

●    ירידה כמעט לאפס של איומים פיזיים (פנים אל פנים) מצד הגורם המאיים

●    ירידה באיומים הלא פיזיים (טלפון, ווטאספ, מייל וכד') 


בשנת 2023 הצטרפו לתוכנית כלבי מיכל סלה 5 נשים מאוימות חדשות אשר קיבלו כלב הגנה. הן קיבלו יחד מעל ל 250 שעות של שיעורי אילוף פרטיים מקצועיים עם כלב ההגנה. יחד עם הכלב, קיבלה כל אישה מאוימת ציוד כלבני איכותי מלא (כלוב, רתמות, צעצועים, זממים ועוד), מזון כלבים איכותי עם שליח עד הבית, ביטוח צד ג' וקרן פנסיה לכל כלב. בנוסף, מקבלת כל אישה ליווי אישי ע"י צוות פורום מיכל סלה.

"הבת הגדולה שלי חווה התקפי חרדה, בזכות כלב מיכל סלה, הנוכחות שלו בחיים שלנו, הם פחתו. אחרי כמה אימוני הגנה הרגשתי בטוחה יותר, זה נותן לי הבנה שאני בשליטה. בת ה12 שלי ישנה עם הכלב ורק הוא מצליח להעיר אותה בבוקר. הוא מלקק אותה וקופץ עליה וככה היא מתעוררת" 

התוכנית מופעלת על ידי פורום מיכל סלה בתמיכת חברת הביטוח מגדל בע"מ,  CHW ויצו קנדה הדסה, הקרן ע"ש מנחם בר און ז"ל.

 

3. חטיבת ההסברה

 קמפיין העלאת מודעות

בחודש נובמבר, מדי שנה, מתקיים היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים (25.11.23). בתקופה זו מדי שנה פורום מיכל סלה משיק קמפיין חדש - ארגז כלים מציל חיים של תמרורי אזהרה בזוגיות, בשיתוף פעולה עם הגופים הגדולים במשק ועם רשויות מקומיות. כבכל שנה, העמותה נערכה בהתאם וקבעה אירוע השקה בת"א ב 5.11.23 - עם זאת השנה הקלפים נטרפו באכזריות ותוכניות ההסברה בוטלו כולן ונכתבו מחדש. בחודש אוקטובר פרצה מלחמה "חרבות ברזל" ועם ישראל חווה את הטבח הנוראי בתולדותיו מאז השואה. נוסף על כך - לראשונה הטרור הפלסטיני ביצע פשעים מגדריים המוניים ומזוויעים, פשעים כנגד האנושות בקנה מידה היסטוריים ברמה עולמית. בהקשר הזה, צרמה והכאיבה השתיקה המצלצלת של ארגון הנשים של האו"ם, אשר במשך חודשיים שלמים, שתקו לא גינו את מעשי הזוועה. קמפיין מחאה כנגד שתיקת האו"ם #NO_EXCUSE_FOR_SILENCE

 

לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים - השיק ארגון הנשים של האו"ם UN WOMEN קמפיין חדש תחת הסלוגן #NOEXCUSE "אין תירוצים לאלימות כנגד נשים ונערות". על מנת להביע מחאתינו כנגד האו"ם שבחר לשתוק נוכח הפשעים המגדריים בשבעה באוקטובר, בפורום מיכל סלה תיקנו את ההאשטאג ושיפצנו את גרפיקת הקמפיין של הארגון הבינ"ל והחלפנו את המילה "אלימות" במילה "שתיקה" #NOEXCUSE_FOR_SILENCE "אין תירוצים לשתיקה כנגד נשים ונערות" There’s No Excuse for Silence against women and girl. "השתיקה עוברת צד- הקורבנות זועקים והארגונים הבינלאומיים שותקים. לעולם לא נשכח ולעולם לא נחריש. נמשיך לזעוק את הקול של הקורבנות, שקולם, כאבם וכבודם הושתק ונרמס בפעם השניה על ידי הארגונים הבינלאומים שבחרו לשתוק". הקמפיין של פורום מיכל סלה חצה גבולות והגיע עד למטה האו"ם בניו יורק ובירושלים, בקריאה חד משמעית לאו"ם לגנות את הטבח, לפעול לשחרור החטופות והחטופים ולנקוט פעולה מיידית.


משלחת לניו יורק וכנס באו"ם בנושא הפשעים המגדריים בשבעה באוקטובר

קול אחיותינו זועק אלינו מן האדמה. מנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי, נענתה לפנייתה עמותת שזור והסתדרות הציונית העולמית, וסייעה ליוזמתם בבניית משלחת נשים בכירות לניו יורק. המשלחת יזמה כנס היסטורי באו"ם, בנושא הפשעים המגדריים שביצעו חמאס בשבעה באוקטובר ובעקבות השתיקה המחפירה מצד ארגון הנשים של האו"ם. בן עמי רתמה לכנס את הדוברת הראשית, המליארדרית שריל סנדברג, לשעבר סמנכל התפעול של מטא העולמית, שבעבר הביעה תמיכה פומבית בפעילות פורום מיכל סלה. הכנס התקיים באולם מרכזי של האו"ם בניו יורק ביום 4.12.23 ועשה הדים בכל העולם, כיסה את כותרות התקשורת הבינלאומית והישראלית. הישג משמעותי הוא שבעקבותיו- ארגון הנשים של האו"ם לראשונה פרסם גינוי מפורש למעשי הטבח והאונס של חמאס.


במסגרת המשלחת לניו יורק, בן עמי קידמה שיתוף פעולה בין חברת קרביין - שעושה דיגיטציה למוקד 911 של משטרות בכל העולם - לבין פורום מיכל סלה. מטה החברה הוא במנהטן. המנכ"ל והמייסד של חברת קרביין הוא הישראלי - אמיר אליחי שוחח עם בן עמי גם על פתרונות טכנולוגים למניעת אלימות, גם בהקשר של השבעה באוקטובר במשרדי החברה בן עמי הנחתה פאנל SafeTech עם שבו היא הציגה את הפיתוחים הטכנולוגים האחרונים כחול-לבן שמקדמת עמותת פורום מיכל סלה, במטרה למנוע רצח נשים בביתן. הפאנל התקיים במנהטן במשרדי חברת קרביין השתתפו: אמיר אליחי מנכ"ל מייסד חברת קרביין, דליה פרשקר יזמית הייטק ישראלית ומשקיעה, יעל שמר מייסדת שותפה ו-CCO חברת TULU וגיא פרנקלין מייסד שותף במיזם Israeli Mapped in NY.

 
קידום מדיניות

 קידום חוק הפיקוח האלקטרוני: רילי פרי ז"ל נרצחה במאי 2023 על ידי בן זוגה. היא  החזיקה בתיקה צו הגנה מפניו ולמרות זאת הוא הצליח לרצוח אותה.  פורום מיכל סלה נותן ליווי למשפחה. המקרה שלה הוא הוכחה נוספת שחובה לקדם אמצעי אכיפה שיוודאו את שמירת קיומם של צווי ההגנה. ללא אכיפה- הצו הוא נייר בלבד, שאינו מהווה אמצע מספק כנגד תוקף אכזר. בדיוק כמו שעל מנת לאכוף את החוק בנושא מהירות בכביש ולהציל חיים, נעשה שימוש תדיר באמצעי אכיפה כגון מצלמות ופקחי תנועה.

באוגוסט 2023 עבר בכנסת 'תיקון לחוק למניעת אלימות במשפחה' המאפשר לבית המשפט לאכוף צו הגנה באמצעות פיקוח אלקטרוני. נקבע שהחוק יכנס לתוקף רק כעבור שנה, באוגוסט 2024. כמו כן הנוסח הסופי שנוי במחלוקת מאחר והוכנס סעיף הקובע מכסה של 200 צמידים אלקטרונים בשנה בלבד, זאת למרות שיש אלף נשים במקלטים מדי שנה ומופרים כ-600 צווי הגנה בהקשר של אלימות בזוגיות. פורום מיכל סלה הוא מהארגונים המובילים בתחום קידום חוק הפיקוח האלקטרוני. בין היתר, העמותה פרסמה ניירות עמדה בכנסת והוציאה לפועל את המחאה הראשונה בארץ של משפחות נרצחות מול ביתו של ראש הממשלה דאז יאיר לפיד, מהלך שהוליד את ההתחייבות להעברת החוק בקריאה ראשונה (אוגוסט 2023). בפורום מיכל סלה אנו מברכות על החוק שעבר. הוא כלי משמעותי בארגז הכלים של תחום הטיפול באלימות במשפחה ויאפשר לנשים החיות תחת אלימות לשמור על שגרת חיים תקינה במקום לחיות בפחד. כפי שאמרו לנו השופטים אביטל חן ומנחם הכהן - החוק בוודאות וישחרר לחופשי נשים רבות, פעוטות וילדים מהמקלטים שם הם מסתתרים. נדגיש כי היום האמיתי בו נציין את חירותן של הנשים המאויימות, יהיה היום בו החוק יכנס לתוקף והשופט או השופטת הראשונה תקבע צמיד אלקטרוני במקרה של מסוכנות בזוגיות. עד אז, גם היום, החופש של הקורבנות בהקפאה.

 

"ישראל מתחמשת": מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, יום יום מגיעות לפורום מיכל סלה פניות רבות של קורבנות אלימות במשפחה וקרוביהן המביעים חרדה מפני המדיניות הממשלתית החדשה "ישראל מתחמשת" המקלה על קבלת רשיונות לנשק ואחזקת נשק בבית פרטי. נשים מאוימות דיווחו שהתוקף שלהן הגיש בקשה לרשיון לנשק, או לחילופין קיבל נשק במילואים או במסגרת כיתות הכוננות השכונתיות. העברנו את המידע שברשותנו למשטרה, לאגף רישוי כלי ירייה ולמשרד הרווחה.

פורום מיכל סלה הגיש נייר עמדה בקריאה להידוק הקריטריונים לקבלת נשקים להגנה לכל ח"כ כנסת ולשר לבטחון לאומי. כמו כן העמותה ביקשה שהמשרד יפרסם מידע ברור לציבור הרחב בנושא השמירה על בטחון נשים בהקשר של המדיניות החדשה, על מנת להרגיע את החששות ולהחזיר את הבטחון האישי. בינואר 2024 העמותה פרסמה נייר עמדה ובו חמישה צעדים אופרטיים כדי לוודא שנשק לא מגיע לידיים הלא נכונות. המסמך הוגש ידנית ליו"ר הועדה לביטחון לאומי של הכנסת ואף פורסם באתר ynet טור בנושא מאת לילי בן עמי מנכ"לית העמותה.



המהלכים של פורום מיכל סלה לקידום מדיניות בתחום, הביאו את משרד הרווחה והמשרד לבטחון לאומי והאגף לרישוי כלי ירייה לקדם מהלכים להצלבת המידע ביניהם, במטרה למנוע מתוקפים אלימים לקבל נשק פרטי. בהמלצת העמותה, משרד הרווחה פתח בקמפיין ארצי הקורא לנשים החוששות שבן זוגן ביקש נשק - לפנות למוקד 118. 

 

חינוך

 

הרצאות פורום מיכל סלה מתקיימות לאורך כל השנה בפריסה ארצית, על ידי 19 מרצות ומרצים להעלאת המודעות לתמרורי אזהרה בזוגיות. חלקם מומחיות ומומחי אלימות במשפחה, נשות חינוך ויש הרצאות שבמרכזן סיפור אישי של המרצה. בשנת 2023 העברנו 67 הרצאות ברחבי הארץ. בשנה זו הרחבנו את ההרצאות לנוער וקיימנו יום עיון מיוחד לצוות המרצות/ים של פורום מיכל סלה - בנושא זוגיות בריאה ותמרורי אזהרה בזוגיות בקרב הנוער.

חודש נובמבר זו אחת התקופות העמוסות ביותר של העמותה ובה מתקיימות למעלה ממחצית ההרצאות השנתיות שהעמותה מעבירה בתשלום ואלה מכסות את הוצאותיה של חטיבת החינוך. בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", כל ההרצאות שהוזמנו מראש ונסגרו בתקופה הזו - בוטלו.

 

פורום מיכל סלה חוצה גבולות

שפת האלימות היא בינלאומית. השפה של הקורבן היא בינלאומית ושפת התוקף היא בינלאומית. השתיקה, הפחד והבושה שלה, האובססיביות שלו לשליטה בה, המסוכנות הגבוהה בעת הפרידה– אלה הם חלק מהדפוסים החוזרים בעולם. שיתוף פעולה בינ"ל יקדם את ההגעה ליעד של אפס נרצחות בשנה. עד כה פורום מיכל סלה קיים שיתופי פעולה בשש יבשות.

קנדה: ביוני 2023 העמותה הוזמנה להציג פיזית את הפעילות בקנדה, בשלושה איזורי זמן: טורנטו, אוטווה, מונטריאול, קלגרי וונקובר. המארח הוא ארגון Canadian Hadassah Wizo. ארגון זה ביקש להיות השגריר הרשמי של העמותה בקנדה. מנכלית העמותה לילי בן עמי התארחה בקנדה כדוברת מרכזית בכנסים, חוגי בית ופגישות עם דיפלומטים ונשות עסקים במדינה. גורמי ממשל הביעו עניין בשכפול תוכניות העמותה לקנדה.

אוסטרליה: העמותה הוזמנה להציג גם באוסטרליה, במסגרת ביקור בן עשרה ימים בסידני. הבנק הגדול באוסטרליה Commonwealth Bank, בשיתוף לשכת המסחר של אוסטרליה ישראל (AICC), תכננו את ביקור תחת הכותרת "שותפויות גלובליות: הפחתת אלימות במשפחה באמצעות חדשנות וטכנולוגיה". בתוכנית נקבעו פגישות עם תורמים ומשקיעים גדולים שהתעניינו בסטארטאפים שמקדמת העמותה. בעקבות פרוץ המלחמה, הביקור בוטל. מאוחר יותר, הפעילות הוצגה על ידי פורום מיכל סלה מרחוק, באמצעות כנס בזום. תכנית זו היא חלק משיתופי פעולה רחבים וקשרים הדוקים שנרקמו בין הארגונים בשלוש השנים האחרונות (ב-17.1.2022 וב-05.04.22 התקיימו מפגשים אשר כללו שכפול תוכנית האקסלרטור של פורום מיכל סלה - באוסטרליה).

לטביה: העמותה הוזמנה להציג גם בלטביה, לשאת דברים בכנס (פיזי) בסוף נובמבר. הכנס אורגן על ידי מרכז מרתה במסגרת קמפיין האו"ם נגד אלימות נגד נשים. גם שיתוף פעולה זה בוטל בעקבות המלחמה.

ניו זילנד: ביוזמת שגרירת ניו זילנד העמותה נשאה דברים בכנס וירטואלי בניו זילנד בנושא מניעת אלימות כלפי נשים.

סרביה: בחודש מרץ מנכ"לית העמותה בן עמי הוזמנה להיות הדוברת המרכזית בארוע דיפלומטי-טכנולוגי בפארק הטכנולוגיה והמדע של בלגרד, לצד נציבת זכויות האדם של ממשלת סרביה והאו"ם. הביקור הטביע חותם ובבלגרד קידמו מהלכים לפיתוח טכנולוגיות למניעת רצח נשים. הם רתמו כח אדם מקצועי שבליווי ארגונים למניעת אלמ"ב וחברות היי טק, ביצע אפיון והוציא מכרז לפיתוח והפעלה של פתרונות טכנולוגים להצלת נשים מטרור בתוך ביתן.

נייו יורק: שיתופי פעולה בניו יורק מרגשים נבנו השנה (ר' עדכון לעיל).

בימים אלה העמותה מייצרת קשרים חדשים ובוחנת הצעות להרחבה של שיתופי פעולה בינלאומיים סביב תוכניות חדשניות לבטחון בבית ומניעת אלימות ורצח נשים בביתן.


 

תודה רבה לשותפים והתומכים של פורום מיכל סלה, שבלעדיהם הפעילות של העמותה לא הייתה יכולה להתקיים: בנק דיסקונט, Google,  Fiverr, Meta , Seed the Dream, חברת הביטוח מגדל, ארומה אספרסו בר, פדרציית מיאמי וסן פרנסיקו ופיצבורג ושיקגו, אינלייט אנרגיה מתחדשת, קרן עשור, קרן רפפורט, רודברג, מועדון חבר צרכנות.

 

Comments


bottom of page