top of page

חומת האש

ארגז כלים ללוחמה במעקב דיגיטלי בזוגיות מאת פורום מיכל סלה ומערך הסייבר הלאומי

עמותת פורום מיכל סלה ומערך הסייבר הלאומי מפרסמים היום את חומת האש - סדרת המלצות לצמצום מעקב ושליטה דיגיטלית. המדריך מכיל כלים פשוטים ליישום לאבטחת הטלפון החכם, היישומים והמחשב ומיועד לבני ובנות זוג שחוששים שבן זוגם מנסה לעקוב או לחדור לפרטיותם באמצעים דיגיטליים.  

למדריך המלא כנסו לעמוד: www.michalsela.org.il/cyber


על פי פורום מיכל סלה, אחד מחמשת תמרורי האזהר"ה בזוגיות, הוא "אובססיביות" אשר לעיתים מתבטאת באלימות טכנולוגית. מפניות שהגיעו לפורום מיכל סלה עולות עדויות של נשים על בן זוג לשעבר בהן של נעמי (שם בדוי): "נפרדתי מבן זוגי לאחר שנים של אובססיביות וקנאה, אבל יש לי תחושה שהגרוש יודע הרבה על החיים שלי אפילו עכשיו - עם מי ועל מה אני מדברת. פתאום אני שומעת דרך הילדים שחוזרים ממנו, דברים שכתבתי רק לחברה. מה אפשר לעשות שיחזיר לי את הפרטיות והשפיות?"

נשים החיות עם בן זוג קנאי ואובסיסיבי, חוות פגיעה אנושה בפרטיותן וניסיונות שליטה בכל תחום בחייהן, אף לאחר הפרידה. אמצעים דיגיטליים וטכנולוגים הם כלי נוסף להפעלת טרור ואלימות קיצוניים בזוגיות המתבטאים למשל בחיטוט בנייד, הקלטת שיחות, ריגול אחר המיקום הפיזי, קריאה ומחיקה של הודעות, מעקב אחר היסטוריית הגלישה, ניטור שיחות בטלפון הנייד ועוד. 

ארגז הכלים מחולק לפי נושאים ומפרט דרכי התמודדות, בין ההמלצות: כיצד להסיר תוכנות ריגול מהטלפון, למנוע גניבת זהות ופריצה לחשבונות, למנוע ריגול אחר שיחות והודעות, לנטרל מעקב אחר מיקום ועוד. 

למדריך המלא: www.michalsela.org.il/cyber 



לילי בן עמי, מנכ"לית עמותת פורום מיכל סלה: "זו זכות וגאווה עבורי לשלב ידיים עם מערך הסייבר הלאומי ויחד לפתח ארגז כלים שמתמקד בהצלת חיים ומניעת אלימות טכנולוגית. המאבק נגד אלימות כלפי נשים הוא מאבק של כולנו. ודווקא עכשיו כשהנושא של בטחון בתוך הבית הפך לרלוונטי יותר מתמיד, שיתוף הפעולה עם מערך הסייבר משתלב בדרך ובחזון העמותה לגיוס מיטב המוחות לבניית פתרונות טכנולוגים וחדשניים במטרה לנצח את האלימות בתוך הבית".

"עד היום הופקו מאות קמפיינים בנושא מיגור אלימות במשפחה, אך לא היה קמפיין שעסק ישירות בנושא של אלימות טכנולוגית והעניק כלים פרקטיים וקלים להפעלה כמו המדריך שהכנו יחד עם הפורום," אומרת נעמה בן צבי הממונה על השוויון המגדרי במערך הסייבר הלאומי. 



bottom of page