top of page

על תמרורי אזהרה בזוגיות - כך נציל חיים. לילי בן עמי התארחה בפודקאסט "חושבים טוב" עם יהודית כץ

אם תקשיבו לפרק הזה, יש סיכוי שתצילו חיים.


"הכרתי את מיכל סלה ז"ל. וכשהיא נרצחה, שקעתי לדיכאון ארוך שלא היה לי ברור למה. מיכל לא הייתה החברה הכי טובה שלי, אבל גדלנו באותו המושב, בילינו באותה תנועת נוער, נפגשנו על השבילים. הרצח שלה פשוט שבר את האופן שבו הסתכלתי על העולם ועל האנשים ולקח לי זמן לצאת מזה, אפילו המחזור שלי פסק לתקופה", כך פתחה יהודית כץ את הפודקאסט המצליח "חושבים טוב" שבו ראיינה את של לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה ואחותה של מיכל.

פרק 155 הוקדש כולו לנושא של אלימות בזוגיות, אובססיביות, דרכי זיהוי, התערבות וטיפול. השתיים שוחחו על מיתוסים מוטעים על אלימות במשפחה, על טעויות שיכולות להיות גורליות, ועל איך כל אחת ואחד מאיתנו יכולים להתערב ולהציל חיים. יחד, נציל חיים ונשנה את הסטטיסטיקה לאפס, כן, אפס נרצחות בשנה.


מה אם היית יודעת שחברה או חבר שלך נמצאים במערכת יחסים אלימה? יש סיכוי שיש לך חברה כזאת, ואת אפילו לא מעלה את זה על דעתך. ומסתבר שאולי אפילו היא - לא מעלה על דעתה. על פי הערכות הרווחה 400 אלף (!) נשים בישראל חיות תחת אלימות, מתוכן רק 10,000 בטיפול של הרווחה.

אבל כשבוחנים את התופעה המזעזעת של רצח נשים, מגלים שברוב המקרים, לא הייתה שום אלימות פיזית לפני, אז איך זה, איך זה הגיוני שבלילה אחד מתרחש רצח?

קיימים תמרורי אזהרה בזגויות. אבל הם לא אלו שהיינו רגילים לחפש. אם הייתם רואים פנס בעין, הייתם מתערבים. אבל קנאה מוגזמת של בן הזוג? או זה שבכל רגע נתון היא מעדכנת את בעלה איפה היא נמצאת? שאסור לה לתקשר עם גברים אחרים? וגם זה שפתאום החברה שלך התרחקה ממך מאז שנכנסה לזוגיות? כל אלו הן נורות אדומות.


זמין להאזנה בכל פלטפורמות הפודקאסט וגם בוידאו


bottom of page