top of page

פורום מיכל סלה והמשרד לבטחון הפנים השיקו שני פרוייקטים משותפים להצלת חיים של 82 נשים מאויימות על חיי

שיתוף פעולה ראשון מסוגו להצלת חיים של נשים מאוימות: "כלבי מיכל סלה" ו"סיירת מיכל" להגנה של נשים המאויימות מצד בן זוגן, כמענים נוספים וחדשניים של פורום מיכל סלה והמשרד לבטחון פנים, לצד מקלטים לנשים. בזכות הפיילוט מדינת ישראל היא הראשונה בעולם המציעה לנשים בשבי האלימות, פתרונות הגנה נוספים מלבד מקלט, המאפשרים להשאר בביתן ולהיות מוגנות.


פורום מיכל סלה והמשרד לביטחון הפנים חתמו על הסכם מיזם משותף בסך 2 מיליון ש"ח, לטובת הצלת חיים של נשים מאוימות על חייהן באמצעות הפעלת שני פרויקטים חדשניים אשר פותחו על ידי עמותת פורום מיכל סלה: 'כלבי מיכל סלה' ו'סיירת מיכל'.

חתימת הסכם בין פורום מיכל סלה לבין המשרד לבטחון הפנים
חתימת הסכם בין פורום מיכל סלה לבין המשרד לבטחון הפנים

ההסכם כולל הענקת שירותים להצלת חייהן של 82 נשים מאוימות על חייהן בביתן וכ-246 ילדים. ההסכם


נחתם ביום 17.07.2022 בירושלים בלשכת השר לבטחון הפנים ובמעמד השר עומר בר לב, וכן במעמד מנכ"ל המשרד לבטחון הפנים תומר לוטן ובמעמד מנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי.





 

איך זה מרגיש להציל חיים?


 

תוכנית הפעולה הושקה בארוע חגיגי ב-24.10.22 בבית נחמיה, במעמד השר לבטחון הפנים עמר בר לב. במסגרת האירוע ארבע נשים תחת איומי רצח נפגשו לראשונה עם "כלב מיכל סלה" שלהן אשר הוענק להן בתום ההכשרה. כמו כן נערכה הדגמה LIVE של שני הפרוייקטים ״כלבי מיכל סלה״ ו״סיירת מיכל״. ההדגמה הציגה כלב הגנה בפעולה תחת התקפה אלימה, הצגת שליטה בכלב והגנה מפני איום התוקף ותרגיל סירוב מזון במסגרתו הכלב סרב לקבל נקניקיה מאדם זר והסכים לאכול רק מידי בעליו.


בנוסף, הגיעו שתי נשים אמיצות - ב' שקיבלה 'כלב מיכל סלה' לפני 8 חודשים וח׳ שקיבלה חליפת ברזל של 'סיירת מיכל' וביתה ממוגן מעל עשרה חודשים. השתיים חשפו את סיפורן האישי ואודות חייהן - לפני ואחרי קבלת 'כלב מיכל סלה' ו'סיירת מיכל' מאת פורום מיכל סלה. בנוסף, הדגימה ב' הדגמה חיה של כלב ההגנה בפעולה, והציגה שליטה בכלב והגנה מפני איום.


מלבד השר לביטחון הפנים - עמר בר-לב, נכחו גם משפחתה של מיכל סלה ז"ל, מנכ"ל המשרד לבטחון פנים תומר לוטן, מנכ"ל רשת ארומה אספרסו בר - דני מישל, בכירים מהמשטרה, ממשרד הרווחה וכן שותפים נוספים של עמותת פורום מיכל סלה, בהם חברות מי עדן, זאפה, בכירים מחברת מגדל, בנק דיסקונט, FIVERR, ארגון קנדה הדסה ויצו CHW, הכשרה לביטוח.


"תמיד אני מפחדת שהוא ידע מה קופת החולים שלנו, כתובת הבית, לאיזה מסגרות הולכים הילדים, מה מספרי טלפון. תמיד תמיד אני דואגת לזה. אני רוצה לומר לכם תודה. סוף סוף אוכל להסתובב חופשי בלי פחד. לצאת לעבוד, להשכיר דירה. לא לפחד. לא לפחד לאיזה מסגרת לרשום את הילדים. בלי לפחד!"

שיתפה בדמעות אישה מאוימת שקיבלה "כלב מיכל סלה".


 

כלבי מיכל סלה


 

במהלך שנת 2023 פורום מיכל סלה והמשרד לבטחון הפנים, מעניקים 20 "כלבי מיכל סלה" להגנה על עשרים נשים מאוימות הנמצאות בסיכון גבוה מצד בן זוגן לשעבר. הכלב ניתן לאישה לכל החיים וחי כבן בית וחבר צמוד 24-7. האשה והכלב עוברים הכשרה פרטית מקצועית במשך חצי שנה.


האשה מקבלת בעבור הכלב ציוד, צעצועים, מזון וביטוח. הכלב הוא חבר מציל חיים, המאפשר קודם כל ביטחון פיזי. אך גם בטחון נפשי, ריפוי מטראומה ומענה לבדידות ולאיכות השינה.


לקריאה נוספת, לתרומה או להגשת מועמדות לקבלת כלב מיכל סלה לחצו כאן


 

סיירת מיכל


 

במהלך שנת 2023 פורום מיכל סלה והמשרד לבטחון הפנים ממגנים את בתיהן של 62 נשים מאויימות בפרוייקט "סיירת מיכל". השירותים כוללים מיגון הבית הפרטי באמצעות חברת אבטחה פרטית: התקנת מצלמת אבטחה, לחצן מצוקה וסייר 24-7, בנוסף כל אשה זכאית לקבל בחינם עשרה שיעורי הגנה עצמית ומכתב התראה לגורם המאיים מאת משרד עו"ד של יגאל בורוכובסקי.


לקריאה נוספת, לתרומה או להגשת מועמדות לקבלת "סיירת מיכל" לחצו כאן.


שני הפרויקטים הם חדשניים וראשונים מסוגם ופורום מיכל סלה הוא המפתח והמפעיל היחיד שלהם בישראל. פרוייקט "כלבי מיכל סלה" הוא הפתרון היחיד בעולם שהוא פתרון ארוך טווח להגנה על אשה מאויימת. פרוייקט "סיירת מיכל" הופך את ביתה של האשה המאויימת למקלט- ביתה הוא מבצרה. המשרד לבטחון פנים נענה להצעת פורום מיכל סלה ואימץ את הפרויקטים במטרה להפכם לאלטרנטיבה נוספת, בנוסף לפתרון המוצע כיום - מקלט לנשים מוכות. הפתרונות החדשניים מאפשרים לאשה מאוימת להישאר לגור בביתה, להמשיך בחייה, מאפשרים לילדיה להמשיך ללמוד במסגרות החינוכיות ולהשאר בסביבתם.


שני המיזמים מיועדים לאשה מאויימת שאיננה חיה עם בן הזוג המאיים. שניהם פותחו ונבנו ע"י פורום מיכל סלה ובעזרת יוצאי/ות שב״כ, יוצאי/ות יחידת עוקץ ומומחי/ות אלימות במשפחה.


פורום מיכל סלה מבצע מחקר הערכה ומדידה לשני הפרוייקטים ע"י חברת מחקר, בליווי ובהנחיית המדען הראשי במשרד הבט"פ.


 

גלרייה


 


 

שותפים


 

החברות CHW ו-FIVEER - התבקשו להעניק ארבעה כלבי מיכל סלה לארבע נשים הנמצאות תחת איומי רצח ממשיים. בארוע, בהשתתפות תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים צפו בהדגמה חיה של "כלב מיכל סלה" בפעולה: הגנה מפני תוקף אלים, שליטה של האשה בכלב ו"סירוב מזון"- הדגמה לכך שהכלב מוכן לאכול רק מידי הבעלים שלו, האשה המאויימת.


בתקשורת

הרבה יותר מחברים – כלבי מיכל סלה מצילים חיים

מיזם משותף של פורום מיכל סלה והמשרד לבטחון הפנים מצילים חיים ומעניקים חזרה תחושה של חופש ובטחון.

קישורים לצפייה:

כלבי ההגנה של פורום מיכל סלה - בקרוב גם בברזיל

״שילוב של חדשנות ומאבק באלימות": כלבי ההגנה של מיכל סלה בדרך לברזיל.

מנכ״לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי, הציגה בברזיל ליחידת הכלבנים בברזיליה את המיזם הישראלי המשותף לפורום ולמשרד לבטחון הפנים. לילי בן עמי: "עלינו לשלב יחד ידיים בין מדינות שונות ולחלוק רעיונות יצירתיים, שיהפכו את תופעת הרצח בתוך המשפחה להיסטוריה״

כתבתו של תמיר מורג, שליח ישראל היום לברזיל. מצ״ב קישור לכתבה.


עודד בן עמי, שש עם

כלבי מיכל סלה מיזם משותף של ועמותת מיכל סלה והמשרד לביטחון הפים. בתיה( שם בדוי) מאוימת על חייה על ידי בן זוגה לשעבר קיבלה היום כלב מציל חיים להגנתה ומשפחתה.





bottom of page